Sunday 1 March 2015

Dan Kisah Pun Bermula..........

Assalamualaikum wbt .

So tibalah masa nak kena menaip satu persatu cerita tentang everything that happen in my life . So today nak cerita about my journey nak masuk UITM ni .
Si magpahula sepet ni , sebenarnya kalau nak  ikutkan tak nak pun masuk uitm ni . Sebabnya hati aku dah terikat dengan course SAINS KESETIUASAHAAN  yang ditawarkan oleh Politeknik . Dapat kat Sabak Bernam yang takes about 2 hours  maximum  from my house . Okay lah kan! Persiapan untuk pendaftaran dah siap 60% dah . Borang Jawapan Tawaran pun dah hantar . Yang tinggal untuk bayar je . Memang kalau nak ikutkan yuran untuk pergi ke sana lagi mahal berbanding UITM kan ? tapi sebab minat sangat course ni , aku berkeras untuk amik tawaran tu jugak .

Masa tu kan , ramai yang datang pujuk aku supaya masuk Uitm . Termasuklah Pak Uda aku yang sememang kerja kat Uitm  . Dia Pegawai unit sukan di UITM Pasir Gudang . Dia call aku and aku pick up lah sebab his advise somehow akan jadi something yang sangat berguna untuk aku . Sebab nak pilih antara dua pilihan bukan benda yang senang . Aku memang Istikarah tapi jawapan Allah masih aku tak dapat . So , he called and dia advice untuk terima this course which is INFORMATION MANAGEMENT yang seriously aku tak tahu pun apa benda yang akan diajar nanti . Memang senang cerita aku tolak mentah-mentah program ni . Kenapa aku pilih dulu ? haha Jawapannya sebab aku nampak perkataan ‘management’  tu . Entah kenapa aku really interested in management .

So , lepas tersedu-sedan menangis depan pak uda . I feel a bit relieve . Kenapa? Mungkin sebab aku lebih sedar tanggungjawab aku sebagai anak . Iya lah aku anak sulung dalam family . Aku yang kena bertanggungjawab untuk jadi role model untuk adik-adik aku . So aku istikarah lagi sekali dan Alhamdulillah .  And now here I am . Di UITM KAMPUS SEGAMAT , JOHOR . Uitm dihatiku ..



olla. Thanks for visiting and dun forget tekan like and follow..

No comments:

Post a Comment